Jaké jsou druhy a cíle správné porady?

Efektivní práce skupiny je ve firmě velice důležitá. Porady slouží nejen ke zlepšení komunikace mezi pracovníky i vedením, ale také k rozvoji vedení, sestavování plánů do budoucnosti, řešení problémů, stanovení cílů a především zvýšení efektivity práce . Existují samozřejmě různé druhy a východiska, kterých by se měl držet každý ředitel, manažer či vedoucí oddělení.
muž s diářem

Druhy porad

Jaké typy schůzí můžete ve své společnosti pořádat? Volit můžete z:

  • formální – pravidelné zasedání vedení společnosti,
  • řešitelské – snaží se přijít na řešení problému či vytvoření nového nápadu,
  • účelové – momentální, narychlo svolané schůze, kde se řeší aktuální krize,
  • informační – zpravidla se koná ráno, slouží k informování kolegů, diskuzi a dotazům.

Základ pro správnou a úspěšné zasedání

Naprosto základní věcí, na kterou byste nikdy neměli zapomenout je to, aby každé svolání kolegů a podřízených mělo svůj důvod. Musí být opodstatněné a musí mít svůj účel, jinak jde pouze o ztrátu času. Ideální je, když máte připravený program včetně časového rámce a načasování. Pokud plánujete 60 až 90 minut dlouhé povídání, měli byste ho zahájit asi dvě hodiny po začátku pracovní doby, anebo maximálně hodinu před obědem.
propiska na diáři

Stejně tak jako musíte stanovit cíle a jednotlivé body zasedání, tak byste měli být schopni dojít i k přesným výstupům. Ať řešíte cokoli, vždy musíte být schopni definovat řešení problému, osobu pověřenou zajištěním provedení určitých úkonů, stanovit termín jejich splnění a provést kontrolu.

Schůze rozhodně nemůžete brát na lehkou váhu a nerušit je. Má důležitou roli v systému firemní komunikace a celkového vedení společnosti. Neexistuje lepší nástroj pro vedení lidí než pravidelné zasedání skupiny zaměstnanců. I když to může být časově náročné a pracovníci se jich nebudou chtít účastnit, nesmíte polevit. Když přijdete se správnou strategií, tak získáte vše, co potřebujete. Klíčem je ovšem efektivita.